Ulike yogaformer 

Vinyasa yoga (er rett og slett YOGA :)
Denne yogaformen kjennetegnes ved at det er flytende overganger mellom stillinger /asanas. Alt gjøres sammen med bevissthet rundt pusten. Vi beveger oss steg for steg, sekvens for sekvens - sammen med pusten - dypere inn i kroppen og sinnet. Timene har ulik tematikk og tempo. Alt fra det helt rolige og myke, til mer kraftfullt og dynamisk. Vi søker å balansere nervesystemet, kropp og sinn. Alle stillinger har variasjoner slik at det passer alle kropper. Vi har musikk i bakgrunn, og timen avsluttes alltid med savasana/avspenning. Denne timen har vi som nybegynner/for alle og for litt øvet/øvet. Noe for alle :)
 
Yin yoga (Bente og Anette)
Denne formen er en rolig, terapeutisk yogastil som først og fremst er for skjelett, bindevev og mot spenninger i kroppen. Stresse ned, og gi kroppen tid og rom til å gi slipp på indre spenninger samt gi ledd positivt stress slik at det styrkes. Vi holder hver stilling i  3-5 minutter, med ca 20% utfordring. Yin skal aldri være vondt eller anstrengende. Passer alle, og alle bør ta seg tid til dette... Ta gjerne med eget teppe, øyepute og evt stropp.

Mor & barn yoga og pilates (Anette)

Effektiv, skånsom og rolig opptrening etter fødsel. Barnet kan så klart være med, og alt som hører til. Økta inneholder en blanding av yoga og pilates-øvelser med fokus på kjerne, støttemuskulatur og velvære. Book deg inn på øktene. Trykk her så finner du det:  Påmelding (trykk her) 
Eller mail meg: [email protected]

Restorative yoga (eget kurs kommer i bolker)
Restorative yoga er en mild og rolig yogaform som handler om å roe ned tempoet og åpne kroppen. Yogapraksisen legger til rette for stressresponsen kan skrus av, og avspenningsresponsen skrus på.

Det er i tilstanden av dyp hvile uten søvn at læring (= endring og utvikling) integreres, og at kroppsinnets iboende evne til reparasjon, restitusjon, regenerasjon og rehabilitering finner sted. Kroppen din er den eneste du har, og den ønsker å støtte deg, hvis du lar den.

Avspenningsresponsen kan ikke tvinges, kun inviteres, og den trenger tid. For å invitere nervesystemet ditt til å hvile, støttes og holdes ledd og muskler av hjelpemidler som pledd, puter, klosser, stropper og bolstere. Hver av hvilestillingene holdes i flere minutter. Restorative yoga passer for alle aldre, kropper og helsetilstander. Det handler om å være, ikke å gjøre. Det handler om å lytte til kroppen, før den roper til deg. Timen ledes av Kristin Kanstad - Lege, psykiater, mindfullness og yoga-lærer

Ashtanga yoga (Bente)
Denne yogaformen er dymanisk yoga som består av satte serier skapt av Sri K. Pattabhi Jois rundt 1948 i Mysore, India. Posisjoner holdes i ca 3-5 pust, før det går over til neste. Hver bevegelse er sammen med pusten. Over tid bygges kraft, smidighet og klarhet, og det repetitative inviterer til meditasjon. Dette er en kraftfull og nydelig yogaform som passer deg som vil bygge styrke og smidighet fysisk og psykisk. Bente Bjor, desiger og yogalærer (Utdannelse fra Puro yoga og Alexander Medin) guider deg trygt i denne yogaformen.
 
Myk & Mindful Yoga
Dette er også en terapeutisk yogatilnærming hvor vi har fokus på å stresse ned, roe/balansere nervesystemet vårt, mykne og lande. Dette anbefales på det sterkeste til alle. Det er helt rolig tempo og det meste er sittende og liggende. Har du stress i livet ditt? Da bør du prøve - perfekt supplement til all trening og for mental helse
 
Yang & Yin yoga
Dette supre komboen dukker opp på timeplanen her og der. Her har vi en økt med fokus på varme og kraft - før vi roer, kjølner og lander i Yin. Herlig kombinasjon å få med seg (passer alle)
 
Pilates & yoga 30 min
Dette er rett og slett den beste styrketreningen uten vekter. Skånsom, effektiv og rett på sak. Bygg styrke på en rolig, spesifikk og mindful måte. Kan kombineres med yoga før eller etter
 
Yoga på krakk
For deg som har utfordringer med helse og som får mye bedre utbytte av yoga ved å bruke andre variasjoner av posisjoner og bevegelse. Alle kroppen kan yoga, vi må bare finne riktig vei inn. Kan du sitte - og du ønsker bevegelse for bedre fysisk og mental helse - da er dette for deg! Jeg setter opp 4 x om gangen. 

Yoga- Introkurs

Grundig introduksjonskurs til deg som er ny! Med individuell oppfølging... Gjør det i eget tempo, når det passer deg! Trykk her

Yoga mot stress/ YIN

 

Dette trenger alle.... Mandager kl 19-20 dedikert bindevev, fascie, ledd og nervesystemet...<3

Vinyasa Yoga

Bevegelser synkronisert med pusten... Det er helheten som er GULL