Ulike yogaformer 

Vinyasa yoga (er rett og slett YOGA :)
Denne yogaformen kjennetegnes ved at det er flytende overganger mellom stillinger /asanas. Alt gj√łres sammen med bevissthet rundt pusten. Vi beveger oss steg for steg, sekvens for sekvens - sammen med pusten - dypere inn i kroppen og sinnet. Timene har ulik tematikk og tempo. Alt fra det helt rolige og myke, til mer kraftfullt og dynamisk. Vi s√łker √• balansere nervesystemet, kropp og sinn. Alle stillinger har variasjoner slik at det passer alle kropper. Vi har musikk i bakgrunn, og timen avsluttes alltid med savasana/avspenning. Denne timen har vi som nybegynner/for alle og for litt √łvet/√łvet. Noe for alle :)
 
PS: Morgen-yogaen er også basert på Vinyasa yoga, men med et ekstra fokus på å vekke kroppen, mykne opp etter natten og bevege hele oss.
 
Yin yoga (Bente og Anette)
Denne formen er en rolig, terapeutisk yogastil som f√łrst og fremst er for skjelett, bindevev og mot spenninger i kroppen. Stresse ned, og gi kroppen tid og rom til √• gi slipp p√• indre spenninger samt gi ledd positivt stress slik at det styrkes. Vi holder hver stilling i¬† 3-5 minutter, med ca 20% utfordring. Yin skal aldri v√¶re vondt eller anstrengende. Passer alle, og alle b√łr ta seg tid til dette... Ta gjerne med eget teppe, √łyepute og evt stropp.

Morgenflyt - mobilitet & styrke

Effektiv og skånsom trening med mobilitet og styrke i fokus. Vi har yoga som base, men jeg tar med meg elementer fra pilates og funksjonell styrke. 

LYT - yoga med Stine Skjerdal
LYT-yoga er utviklet av PT, fysioterapeut og yogi Lara Heimann. Metoden maksimerer bevegelses funksjon i et moderne livet. LYT klasser er designet for √• oppmuntre optimal kommunikasjon mellom hjernen og kroppen. Med fokus p√• kjernemuskulatur og bruk av hele kroppen oppn√•r man b√¶rekraftig styrke og forsterker gode bevegelsesvaner som st√łtter en i alle livets faser.

Stine er innflyttet nitted√łl med 600 timer yoga teacher training. For henne er yoga et fristed, et sted hun prioriterer seg selv i en ellers travel hverdag som tobarnsmamma og fulltidsjobb. Stine mener utfordringer man m√łter p√• matten kan hjelpe oss √• finne fysisk og psykisk klarhet. N√•r vi bor i en sterk og smidig kropp oppdager vi at vi t√•ler mer, orker mer og vil mer. Alt henger sammen.


Ashtanga yoga (Bente) * 5 ukers kurs og inkludert i medlemskap
Denne yogaformen er dymanisk yoga som best√•r av satte serier skapt av Sri K. Pattabhi Jois rundt 1948 i Mysore, India. Posisjoner holdes i ca 3-5 pust, f√łr det g√•r over til neste. Hver bevegelse er sammen med pusten. Over tid bygges kraft, smidighet og klarhet, og det repetitative inviterer til meditasjon. Dette er en kraftfull og nydelig yogaform som passer deg som vil bygge styrke og smidighet fysisk og psykisk. Bente Bjor, designer og yogal√¶rer (Utdannelse¬†fra Puro yoga og¬†Alexander Medin) guider deg trygt i denne yogaformen.
 
Myk & Mindful Yoga
Dette er ogs√• en terapeutisk yogatiln√¶rming hvor vi har fokus p√• √• stresse ned, roe/balansere nervesystemet v√•rt, mykne og lande. Dette anbefales p√• det sterkeste til alle. Det er helt rolig tempo og det meste er sittende og liggende. Har du stress i livet ditt?¬†Da b√łr du pr√łve - perfekt supplement til all trening og for mental helse
 
Yang & Yin yoga
I denne supre komboen har vi fokus p√• varme og kraft - f√łr vi roer, kj√łlner og lander i Yin. En enkel og aktiv flyt i f√łrste halvdel av √łkten og deretter avspenning i Yin -biten.
Herlig kombinasjon å få med seg (passer alle)
 
Yoga for Barn og Ungdom
Med utgangspunkt i Vinyasa yoga, tilpasses √łktene for √• passe til aldersgruppen. I √•r har vi kurs p√• 5 ganger som dukker opp i aldersgruppe: 7-8 √•r, 9-12 √•r og 13 √•r +.
F√łrste runde for 9 √•r og opp er uke 35 - 39 (lokaler p√• stasjonen) og for 7-8 √•ringene fra uke 41-45 I Skolebakken. P√•melding pr mail: [email protected]¬†(kr 750)
 
Yoga for senior / og med krakk
For deg som √łnsker en sk√•nsom og rolig aktivitet, hvor du f√•r brukt hele deg.Vi jobber med pust og avspenning, roe tankest√ły, mobilitet og balanse. Alle kropper kan yoga, vi m√• bare finne riktig vei inn. I denne √łkten er det ogs√• mulig √• bruke krakk/ sitte eller st√łtte, slik at bevegelsene¬†er tilgjengelig selv om det er noen helseutfordringer.¬†
Påmelding pr mail eller inne i booking.
[email protected]
Booking:
 
I tillegg kommer det også flere 5 ukers kurs som: Yoga Nybegynner / introduksjon fra uke 35 (tirsdager kl 17.30)

Yoga- Introkurs

Grundig introduksjonskurs til deg som er ny! Med individuell oppfølging... Gjør det i eget tempo, når det passer deg! Trykk her

Yoga mot stress/ YIN

 

Dette trenger alle.... Mandager kl 19-20 dedikert bindevev, fascie, ledd og nervesystemet...<3

Vinyasa Yoga

Bevegelser synkronisert med pusten... Det er helheten som er GULL